Artykuł
Zawiadomienie o wyborze oferty
Informacja z otwarcia ofert
Zapytanie ofertowe
Gmina Głowaczów otrzymała dofinansowanie w ramach projektu „Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa V: Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU w wysokości 62 500 zł.
W ramach pozyskanych środków zostanie zakupionych przez Gminę 25 laptopów, które zostaną przekazane na własność wnioskodawcom, którzy pozytywnie przeszli weryfikację złożonych dokumentów w oparciu o Regulamin Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”.
Do udziału w Konkursie Grantowym uprawnione były jednostki samorządu terytorialnego które uzyskały pozytywną opinię KOWR, w zakresie:
• Funkcjonowania na terenie gminy zlikwidowanego PPGR
• Występowania na terenie gminy mienia/nieruchomości PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwanych przez byłych pracowników PPGR
Program skierowany był do:
a) dzieci zamieszkujących miejscowość lub gminę w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
b) dzieci, które są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
c) dzieci, które nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
W związku z komunikatem z dnia 14.10.2021r., który został opublikowany na stronie Centrum Projektów Polska Cyfrowa https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr doprecyzowaniu uległy zapisy dot. m.in. osób, które mogą skorzystać ze wsparcia t.j.
a) dzieci zamieszkujące miejscowość lub gminę w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
b) dzieci, którzy są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
c) dzieci, które nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Oświadczenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21 października pok. nr 3. W przypadku dużej liczby zainteresowanych przekraczających maksymalną kwotę grantu jaką może uzyskać Gmina decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Projektów Polska Cyfrowa ogłosiło konkurs, którego celem jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu. Dofinansowanie otrzymane przez Gminę może zostać przeznaczone na zakup:
• sprzętu komputerowego z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
• ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
• usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Oświadczenia będące podstawą złożenia wniosku przez Gminę Głowaczów mogą składać uczniowie szkół średnich, którzy osiągnęli pełnoletność oraz rodzice/opiekunowie prawni dzieci zamieszkujących miejscowość Brzóza, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej oraz które są członkami rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości Brzóza. W razie posiadania dokumentów potwierdzających dany fakt zatrudnienia w PGR, należy dołączyć go do niniejszego oświadczenia (wymóg nieobligatoryjny).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Głowaczów pok. nr 3 lub dzwoniąc pod numer 48 6231075 wew. 39.
Oświadczenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 października pok. nr 3. W przypadku dużej liczby zainteresowanych przekraczających maksymalną kwotę grantu jaką może uzyskać Gmina decydować będzie kolejność zgłoszeń.