Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do mapy serwisu Alt+9

Granty PPGR- Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym

Granty PPGR- Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym

Artykuł

 
 
Zawiadomienie o wyborze oferty 

Informacja z otwarcia ofert

Zapytanie ofertowe

 
 
 
 
Gmina Głowaczów otrzymała dofinansowanie w ramach projektu „Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa V: Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU w wysokości 62 500 zł.
 
W ramach pozyskanych środków zostanie zakupionych przez Gminę 25 laptopów, które zostaną przekazane na własność wnioskodawcom, którzy pozytywnie przeszli weryfikację złożonych dokumentów w oparciu o Regulamin Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”.
 
Do udziału w Konkursie Grantowym uprawnione były jednostki samorządu terytorialnego które uzyskały pozytywną opinię KOWR, w zakresie:
• Funkcjonowania na terenie gminy zlikwidowanego PPGR
• Występowania na terenie gminy mienia/nieruchomości PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwanych przez byłych pracowników PPGR
 
Program skierowany był do:
a) dzieci zamieszkujących miejscowość lub gminę w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
b) dzieci, które są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
c) dzieci, które nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.

 
Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
W związku z komunikatem z dnia 14.10.2021r., który został opublikowany na stronie Centrum Projektów Polska Cyfrowa https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr doprecyzowaniu uległy zapisy dot. m.in. osób, które mogą skorzystać ze wsparcia t.j.
a) dzieci zamieszkujące miejscowość lub gminę w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej,
b) dzieci, którzy są członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
c) dzieci, które nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Oświadczenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21 października pok. nr 3. W przypadku dużej liczby zainteresowanych przekraczających maksymalną kwotę grantu jaką może uzyskać Gmina decydować będzie kolejność zgłoszeń.
 
 

 
 
Projektów Polska Cyfrowa ogłosiło konkurs, którego celem jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu. Dofinansowanie otrzymane przez Gminę może zostać przeznaczone na zakup:
• sprzętu komputerowego z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
• ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
• usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Oświadczenia będące podstawą złożenia wniosku przez Gminę Głowaczów mogą składać uczniowie szkół średnich, którzy osiągnęli pełnoletność oraz rodzice/opiekunowie prawni dzieci zamieszkujących miejscowość Brzóza, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej oraz które są członkami rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości Brzóza. W razie posiadania dokumentów potwierdzających dany fakt zatrudnienia w PGR, należy dołączyć go do niniejszego oświadczenia (wymóg nieobligatoryjny).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Głowaczów pok. nr 3 lub dzwoniąc pod numer 48 6231075 wew. 39.
Oświadczenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 października pok. nr 3. W przypadku dużej liczby zainteresowanych przekraczających maksymalną kwotę grantu jaką może uzyskać Gmina decydować będzie kolejność zgłoszeń.
 
 
Kalendarz Wydarzeń
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.